ماری جوانا چیست؟|سوالات متداول درباره مصرف ماریجوانا قسمت اول| مصرف توسط نوجوانان

ماری جوانا یا علف یک نوع ماده مخدر است که در سال های اخیر مصرف آن باعث نگرانی تعداد زیادی از پدر و مادر ها شده است. با توجه به افزایش مصرف ماری جوانا توسط نوجوانان پدر و مادران سوالات بسیار زیادی را در خصوص این ماده مخدر می پرسند. برخی از این سوالات عبارتند از: ماری جوانا چیست؟ ماری جوانا شبیه چه چیزی است؟

سوالات متداول درباره مصرف ماری جوانا

مصرف ماریجوانا توسط نوجوانان

ماری جوانا یا علف یک نوع ماده مخدر است که در سال های اخیر مصرف آن باعث نگرانی تعداد زیادی از پدر و مادر ها شده است. با توجه به افزایش مصرف ماری جوانا توسط نوجوانان پدر و مادران سوالات بسیار زیادی را در خصوص این ماده مخدر می پرسند. برخی از این سوالات عبارتند از: ماری جوانا چیست؟ ماری جوانا شبیه چه چیزی است؟ نحوه مصرف آن چگونه است؟ ماری جوانا چه تاثیری بر فرد مصرف کننده می گذارد؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوالات را بر اساس اطلاعات موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر و الکل پاسخ بدهیم. اگر شما نیز با سوالات متعددی در خصوص مصرف ماری جوانا مواجه هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

ماری جوانا چگونه مصرف می شود؟

ماری جوانا یک نوع گیاه سبز رنگ است که در بسته های پلاستیکی کوچک و گاهی اوقات به صورت رول سیگار ارائه می شود. امروزه با پیدایش محصولات جدیدتر از این گیاه سبز رنگ به صورت ترکیبی در کنار سایر مواد مخدر استفاده می شود و تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان به مصرف آن تمایل زیادی نشان می دهند. رایج ترین روش برای مصرف ماری جوانا این است که به صورت سیگار مصرف می شود اما نسل جدید از روش های نوین و خلاقانه برای مصرف ماری جوانا استفاده می کنند و گاهی اوقات به وسیله پایپ به مصرف آن می پردازند و ادعا می کنند که مصرف ماری جوانا با این روش سالم تر است.

اثر ماری جوانا تا چه زمانی در بدن فرد مصرف کننده باقی می ماند؟

ماده فعال موجود در ماری جوانا THC نام دارد که به سرعت توسط سلول های چربی بدن فرد مصرف کننده جذب می ‌شود اما می ‌توان به کمک آزمایش ادرار مصرف این ماده مخدر توسط افراد مختلف را تشخیص داد زیرا متابولیسم این ترکیب فعال تا چند روز پس از مصرف در ادرار باقی می ماند و قابل تشخیص است. شواهد و مدارک متعددی وجود دارد که نشان می دهد متابولیسم این ترکیب فعال تا چند هفته پس از آخرین مصرف ماری جوانا در افرادی که به شدت با اعتیاد دارند قابل تشخیص است.

میزان مصرف ماری جوانا در نوجوانان چقدر است؟

مصرف ماریجوانا توسط نوجوانان

مصرف ماری جوانا توسط نوجوانان بسیار شایع است و نوجوانانی که به مصرف این ماده مخدر می پردازند تصور می کنند که همه از آن استفاده می کنند البته ممکن است چون همه دوستان شان علف می کشند آنها تصور می کنند همه افراد به مصرف ماری جوانا می پردازند. در واقع شواهد حاکی از آن است که حقیقت چیز دیگری است. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که فقط شش و نیم درصد از دانش آموزان کلاس هشتم، ۱۷ درصد از دانش آموزان کلاس دهم و ۲۳ درصد از دانش ‌آموزان کلاس دوازدهم طی مدت ۳۰ روز گذشته از ماری جوانا استفاده کرده اند. نوجوانانی که هر روز از ماری جوانا استفاده می کنند تعداد بسیار محدودی هستند و در تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۲ فقط ۶ و نیم درصد از دانش ‌آموزان کلاس دوازدهم اعلام کرده ‌اند که هر روز از علف استفاده می کنند.

چرا نوجوانان از ماری جوانا استفاده می کنند؟

در حقیقت می توان گفت فشاری که از طرف دوستان برای مصرف ماری جوانا به نوجوانان وارد می شود اولین عاملی است که در مصرف ماری جوانا توسط آنها نقش دارد. محققان ادعا می کنند مهم ترین عاملی که در مصرف ماری جوانا توسط نوجوانان نقش دارد در دسترس بودن آن است و در صورتی که یکی از دوستان آنها به مصرف ماری جوانا اعتیاد داشته باشد و یا بدتر آنکه یکی از والدین آنها مصرف داشته باشد این گروه از نوجوانان به راحتی به دام می ‌افتند و شروع به مصرف ماری جوانا می ‌کنند.

پس از مصرف ماری جوانا چه اتفاقی رخ می دهد؟

مصرف ماریجوانا توسط نوجوانان

شاید برای تان عجیب باشد بدانید برخی از افرادی که به مصرف ماری جوانا می پردازند هیچ چیزی را احساس نمی کنند البته این افراد خیلی زیاد نیستند. تاثیرات مصرف ماری جوانا در همه افراد یکسان نیست و هر فردی تجربه متفاوتی خواهد داشت. اکثر افرادی که ماری جوانا مصرف می کنند احساس سرخوشی و آرامش دارند اما طبق تحقیق انجام شده برخی از تاثیرات کوتاه مدت مصرف ماری جوانا به لحاظ پزشکی دردسرآفرین است. محققان هنوز در حال بررسی و تحقیق در خصوص تاثیرات بلند مدت مصرف ماری جوانا بر سلامت فرد مصرف کننده هستند. محققان متوجه شده اند که مصرف ماری جوانا با بروز برخی از انواع سرطان ها ارتباط دارد باعث می شود سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شود و مشکلات متعددی در خصوص سلامت ریه و مسیرهای هوایی آن به وجود بیاید. مصرف ماری جوانا در نوجوانان می ‌تواند بر زندگی روزمره آنها تاثیر بگذارد. محققان ادعا می کنند که مصرف این ماده مخدر بر مهارت یادگیری نوجوانان تأثیر می گذارد همچنین توانایی آنها برای شرکت در فعالیت های ورزشی را کاهش می دهد.

آیا مصرف ماری جوانا زمینه مصرف سایر مواد مخدر را فراهم می کند؟

تحقیقاتی که بر روی دانش آموزان دبیرستانی و الگوی مصرف مواد مخدر توسط آنها انجام شده است نشان می ‌دهد که تعداد بسیار کمی از نوجوانان بدون امتحان کردن ماری جوانا، سیگار و الکل برای اولین بار به سراغ سایر انواع مواد مخدر می روند. به عنوان مثال تعداد نوجوانانی که از ماری جوانا استفاده می کنند و بعداً به سراغ مصرف کوکائین می روند بیشتر از سایر افرادی است که هرگز به سراغ ماری جوانا نرفته اند. محققان تصور می کنند که مصرف ماری جوانا به مدت طولانی می تواند باعث بروز تغییرات متعدد در ساختار شیمیایی مغز شود و ریسک اعتیاد فرد به سایر انواع مواد مخدر را افزایش دهد. اگر شما به فرزند خود مشکوک هستید یا آنکه فرزند خود را در حال مصرف ماری جوانا دیده اید و این مسئله شما را نگران کرده است بهتر است تا دیر نشده به فکر راه حل باشید و فرزند خود را از این مخمصه نجات دهید. هر چه زودتر برای کمک به فرزند خود اقدام کنید درمان او راحت تر و ساده تر خواهد بود.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.