معجزه لالایی خواندن برای کودکان| لالایی برای کودکان| لالایی کودکانه

شنیدن صدای مادری که در حال لالایی خواندن برای کودکان خود است حس آرامش را به وجود شنونده تزریق می کند و مهم نیست که او در چه سن و سالی قرار دارد. این صدای لذت بخش باعث می شود که او چشم های خود را ببندد و وارد دنیای شیرین کودکی اش شود و مادرش را کنار خود تصور کند که برای لالایی خواندن آماده است و غرق در لذت شود.

معجزه لالایی خواندن برای کودکان

لالایی خواندن برای کودکان

شنیدن صدای مادری که در حال لالایی خواندن برای کودکان خود است حس آرامش را به وجود شنونده تزریق می کند و مهم نیست که او در چه سن و سالی قرار دارد. این صدای لذت بخش باعث می شود که او چشم های خود را ببندد و وارد دنیای شیرین کودکی اش شود و مادرش را کنار خود تصور کند که برای لالایی خواندن آماده است و غرق در لذت شود.
به احتمال زیاد برای شما به عنوان پدر و مادر یک کودک پیش آمده است که فرزند شما نیمه شب از خواب بیدار شود و تقاضای لالایی خواندن را داشته باشد تا بتواند دوباره بخوابد. یکی از مادر ها در این رابطه می گوید که نیمه شب همسرش او را از خواب بیدار کرده و گفته که پسر پنج ساله ی آنها می ‌خواهد مادرش باز هم برایش لالایی بخواند تا او بخوابد. این مادر می گوید که از خواب بیدار شدم و پسرم را بغل کردم و شروع به لالایی خواندن کردم و روزهای را به خاطر آوردم که متوجه شدم او را باردار هستم. در آن روزها هم برای او لالایی می ‌خواندم و اصلا مهم نبود که او صدای من را نمی شنود او فرزند دلبند من بود و من دوست داشتم برای او لالایی بخوانم. این مادر می ‌گوید که فرزندش در مقایسه با سایر فرزندان او راحت تر می خوابد و هنگامی که ما در شروع به خواندن لالایی می کند چشم هایش را می بندد.
شاید ندانید که دلایل علمی و متعددی در خصوص لالایی خواندن برای کودکان مطرح شده است و تاثیرات آن بر خواب کودک به لحاظ علمی تایید شده است. همه مادرها در هنگام لالایی خواندن برای کودکان خود صدای ملایمی دارند که این صدا بسیار لذت بخش و آرامش بخش است. تحقیقات متعددی که در خصوص لالایی خواندن برای کودکان انجام شده است حاکی از تاثیرات مثبت و کارآمد آن بر کودکان است. لالایی خواندن به سه دلیل به کودکان برای خوابیدن کمک می کند: باعث تنظیم عواطف کودک نوزادان می شود، ارتباط و پیوند قدرتمندی را بین کودک و پدر و مادرش به وجود می ‌آورد و لالایی خواندن برای کودکان باعث می شود که به یک عادت برای کودک تبدیل گردد و هنگامی که کودک صدای لالایی را می شنود به این نتیجه می ‌رسد که موقع خوابیدن او رسیده است.

لالایی خواندن و تنظیم کردن عواطف کودک

لالایی خواندن برای کودکان
همان گونه که در ابتدای مقاله عنوان کردیم لالایی خواندن برای کودک باعث تنظیم شدن عواطف کودکان و بزرگسالان خواهد شد. در صورتی که یک کودک در هنگام خوابیدن ناراحت باشد (چون از تاریکی می ‌ترسد) لالای خواندن مادر باعث می شود که کودک احساس کند هر موقع که لازم باشد پدر یا مادر به اتاق او می آیند و از او حمایت خواهند کرد و به این ترتیب احساسات منفی از قبیل ترس به عواطف مثبت و از قبیل اطمینان خاطر تبدیل خواهد شد. لالایی خواندن یک نوع موسیقی است که باعث تحریک برخی عواطف خاص می ‌شود و این امر از طریق تعدادی از اتصالات عصبی خاص رخ خواهد داد.

شاید برای تان جالب باشد بدانید که جراحان نیز قبل از جراحی و یا در طول عمل جراحی به یک موسیقی مثبت و آرامش بخش گوش می دهند تا همه احساسات منفی آن ها از بین برود. لالایی خواندن برای کودکان باعث می ‌شود که یک اتمسفر عاطفی به وجود بیاید و کودک برای خواب سراسر از آرامش آماده شود.

ایجاد پیوند قوی بین پدر و مادر کودک

متخصصان عقیده دارند که لالایی خواندن برای کودک بر هورمونی به نام اکسی توسین تاثیر می گذارد. شنیدن نام این هورمون برای مادران می تواند دوران زایمان و شیردهی را در ذهن آنها مجسم کند. جالب است بدانید که سطح این هورمون در هنگام لالایی خواندن نیز افزایش پیدا می کند. هورمون اکسی توسین در هنگام لالایی خواندن آزاد می ‌شود و خواندن ترانه یا لالایی هایی که باعث تولید این هورمون می شود اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا از این هورمون تحت عنوان هورمون عشق و محبت یاد می شود به همین دلیل این هورمون به ایجاد ارتباطات و پیوندهای قوی و محکم بین افراد کمک می کند. جالب است بدانید که این هورمون همیشه در هنگام لالایی خواندن آزاد نمی شود و در صورتی که شما فقط برای رفع تکلیف برای فرزند خود لالایی بخوانید بدن به تولید این هورمون نخواهد پرداخت و تولید آن فقط زمانی انجام خواهد شد که شما واقعاً برای لالایی خواندن برای کودک خود آماده باشید و تمایل کافی را برای این کار داشته باشید و لالایی خواندن را با لذت و عشق و علاقه انجام دهید.

هر چه ارتباط عاطفی بین کودک و پدر و مادر قوی‌ تر باشد تاثیرات لالایی خواندن بر خواب کودکان بیشتر خواهد شد زیرا کودکان در حضور افرادی که آنها را دوست دارند و به آنها عشق می ورزند راحت تر به خواب می روند و خواب راحتی را تجربه خواهند کرد.

 

به وجود آوردن یک عادت روزمره در کودک

لالایی خواندن برای کودکان

لالایی خواندن برای کودکان معجزه می کند زیرا به آنها کمک می کند بتوانند راحت بخوابند و شنیدن صدای لالایی به معنای علامتی برای خواب تبدیل خواهد شد. متخصصین خواب به طور مداوم به پدر و مادرها برای به وجود آوردن عادات منظم خواب در کودکان خود تاکید می کنند. لالایی خواندن باعث می شود که کودک به این موسیقی لذت بخش عادت کند و بتواند ساعات خواب خود را تنظیم کند.

لالایی خواندن برای کودکان یا انجام دادن کارهایی مانند دوش آب گرم قبل از خواب یا بغل کردن آنها در کنار شومینه و قصه گفتن برای کودک باعث می شود که سیگنال هایی به مغز ارسال می گردد و به کودک یاد آوری کند که زمان خواب او رسیده است. هنگامی که کودک این سر نخ‌ ها را دریافت می کند می تواند خوابیدن و رفتن به رختخواب را راحت تر قبول کند. لالایی خواندن برای کودکان و نوزادان مزایای دیگری نیز دارد که برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

  • مهارت های زبانی کودک را تحریک می کند.
  • رشد شناختی کودک را تحریک می نماید.
  • باعث بهبود حافظه و قدرت توجه کردن در کودک خواهد شدم.
  • فاهیمی از قبیل روزهای هفته را به کودک آموزش می ‌دهد.
  • باعث کاهش سطح استرس و اضطراب در کودک می شود.
  • لالایی های مختلف را به کودک یاد می دهد.

لالایی خواندن برای کودکان

از آنجایی که هر منطقه و هر کشوری موسیقی مرتبط با فرهنگ خود را دارد و لالایی هایی که پدر و مادر برای کودک خود می خوانند نیز از این قاعده جدا نیستند و هر کدام متعلق به یک منطقه جغرافیایی خاص هستند.

خواندن لالایی های نقاط مختلف جهان امکان ایجاد ارتباطات جهانی را بین مادر و کودک فراهم خواهد کرد. شما می توانید لالایی های نقاط مختلف کشور را برای فرزند خود بخوانید تا او با موسیقی های لذت بخش مختلف آشنا گردد و پیوند عاطفی بین شما و کودک تان قوی تر و محکم تر شود. لالایی خواندن برای کودک بر روح و روان و تاثیرات بسیار مثبتی را خواهد گذاشت به همین دلیل شما به عنوان پدر و مادر وظیفه دارید زمانی را به لالایی خواندن برای کودکان خود اختصاص دهید تا او از مزایای معجزه آور لالایی بهره مند شود.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.